Europees schadeformulier

Download PDF

Groene
kaart

Vraag online aan

Opvragen
bekeuringen

Vraag online op

Wat te doen bij schade, pech en diefstal?

Wat te doen bij schade?

  • Probeer zo kalm mogelijk te blijven.
  • Vul met een eventuele tegenpartij zo volledig mogelijk het schadeformulier in aan beide zijden, belangrijk hierbij is dat beide partijen het formulier aan de voorzijde tekenen. 
  • Schakel indien nodig politie in.
  • Maak indien mogelijk foto’s van de situatie en de schade aan alle betrokken voertuigen. 
  • In uw leaseauto ligt bij aflevering de groene kaart met alle benodigde informatie, inclusief het telefoonnummer van de alarmcentrale wanneer er niet-rijdbare schade is ontstaan. Omdat al onze auto’s allrisk verzekerd zijn handelt onze verzekeraar de noodhulp af. Deze centrale is 24/7 bereikbaar. Schade binnenland 020-6515151, buitenland +31 20 6515151.
  • Buiten openingstijden kunt u de schade melden per email : info@shortleasevoordeel.nl, de eerstvolgende werkdag nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
  • Kleinere schades dienen binnen 24 uur gemeld te worden, dit kan zowel telefonisch (078-3036464) als per email (info@shortleasevoordeel.nl).
  • Bij het ontbreken van een volledig ondertekend schadeformulier zijn alle kosten van herstel voor rekening van huurder / bestuurder.

Wat te doen bij stranding / pech binnen Nederland?

Binnen kantooruren kunt u telefonisch contact met onze medewerkers opnemen. Wij proberen u zo spoedig en zo efficiënt mogelijk te helpen, hiervoor zijn diverse mogelijkheden. 

Wanneer u gestrand bent en de reis niet kunt vervolgen kunt u 24/7 bellen met de ANWB alarmcentrale , telefoonnummer 085 – 4835430. De ANWB gaat vragen naar het kentekennummer van uw huurauto, zorg dat dit binnen handbereik is. Aan de hand van het kentekennummer kan de ANWB zien dat het voertuig recht heeft op dekking. 

Wat te doen bij stranding / pech in het buitenland?

Binnen kantooruren kunt u telefonisch contact met onze medewerkers opnemen. Wij proberen u zo spoedig en zo efficiënt mogelijk te helpen, hiervoor zijn diverse mogelijkheden. 

Wanneer u gestrand bent en de reis niet kunt vervolgen kunt u 24/7 bellen met de ANWB alarmcentrale , telefoonnummer 085 – 4835430. De ANWB gaat vragen naar het kentekennummer van uw huurauto, zorg dat dit binnen handbereik is. Aan de hand van het kentekennummer kan de ANWB zien dat het voertuig recht heeft op dekking. 

Wat te doen bij diefstal?

  • Meld dit zo spoedig mogelijk bij onze medewerkers, buiten kantooruren kan dit per mail. Wij nemen de eerst volgende werkdag zo spoedig mogelijk contact met u op. 
  • Doe zo spoedig mogelijk aangifte bij politie.
  • Stuur de aangifte door naar ons inclusief ingevuld schadeformulier. 
  • Lever de sleutel zo spoedig mogelijk in bij onze medewerkers indien deze nog in bezit is. 
  • Vermeld eventuele bijzonderheden aan het voertuig of bijzondere omstandigheden.

Veelgestelde vragen

Wat te doen wanneer er verkeerde brandstof is getankt?

NOOIT de auto starten, als u de auto nog niet gestart heeft kan er verdere motorschade worden voorkomen. 

Als u er achter komt dat u verkeerde brandstof getankt heeft, bij de eerste gelegenheid de auto parkeren en niet meer starten.

U kunt de ANWB bellen, telefoonnummer 085-4835430. Deze beschikt over speciale pompwagens die de tank op locatie leeg kunnen zuigen. Indien de auto nog niet gestart is bij constatering kunt u de tank afvullen met de juiste brandstof en de weg vervolgen. In dit geval dient u melding te maken van het voorval bij onze medewerkers. 

Wanneer u de auto al gestart heeft of zelfs met de auto gereden heeft belt u ook de ANWB alarmcentrale, telefoonnummer 085-4835430.  De wegenwachter zal de situatie ter plekke beoordelen en advies geven. Binnen kantooruren dient u ons direct op de hoogte te stellen. Eventueel kunnen wij in overleg met de wegenwachter beslissen wat de beste oplossing is. 

Schade ten gevolge van het tanken van verkeerde brandstof valt niet onder het eigen risico maar is geheel voor rekening van de huurder. 

Waar koop ik een milieusticker en waar heb ik deze nodig?

Als u naar Duitsland reist kan het zijn dat u naar een stad gaat waar een Umweltzone van toepassing is, een milieuzone. In deze gebieden is het verplicht een milieusticker te hebben. Om deze sticker te kunnen aanschaffen heeft u een kopie van het kentekenbewijs nodig. Dit bevindt zich in de informatiemap die u bij aflevering heeft ontvangen.

N.a.v. de CO2 uitstoot van het voertuig wordt bepaald welke sticker u nodig heeft. Deze stickers zijn te koop in Duitsland bij de grotere pompstations (langs de snelweg), u kunt deze ook vooraf bestellen via de volgende websites : www.dekra.nl of www.tuev-nord.nl. Houd hierbij wel rekening met de verwerkingstijd! 

Mag ik roken in mijn leaseauto?

Nee, al onze auto’s zijn niet-roken auto’s. Bij constatering wordt de auto gereinigd en zullen er schoonmaakkosten in rekening gebracht worden met een minimum van € 75,00 per voertuig.

Mag ik mijn hond in mijn leaseauto meenemen?

U kunt uw hond meenemen in uw leaseauto, op voorwaarde dat de auto bij inlevering vrij is van hondenharen, de geur van uw huisdier en er geen beschadigingen van nagels etc. aan de bekleding en kunststof delen van de binnenbekleding zijn onstaan.

Is dit niet het geval dan zullen wij het voertuig bij een poetsbedrijf aanbieden om te reinigen en de factuur aan u doorberekenen.

Hoe is mijn shortleaseauto verzekerd?

Uw leaseauto is allrisk verzekerd. Er is echter wel altijd een eigen risico van toepassing. Dit eigen risico varieert per klasse / type auto en wordt vermeld in uw offerte, reserveringsbevestiging en leasecontract.

Uw leaseauto is verzekerd inclusief schadeverzekering inzittenden. Deze is dekkend voor zowel de bestuurder als inzittenden.  Deze verzekering biedt vergoeding bij schade als gevolg van verkeersongevallen waaruit een medisch vast te stellen letsel is ontstaan en dat u bij geen enkele andere verzekering kunt verhalen.

Is Shortleasevoordeel.nl lid van een brancheorganisatie?

Jazeker, Shortleasevoordeel.nl is onderdeel van Inqar Drechtsteden. Deze onderneming is lid van BOVAG – AVL (AVL betekent Auto Verhuur en Leasing).

Al onze voertuigen voldoen aan de BOVAG eisen waarop periodiek ook geschouwd wordt m.b.t. leeftijd en kilometrage. Daarnaast wordt ieder BOVAG lid ook beoordeeld op de kwaliteit van de voertuigen, hieronder wordt verstaan o.a. hoe goed het voertuig gereinigd is voor uitgifte en of de auto’s technisch gecontroleerd worden voor uitgifte.

Daarnaast wordt ieder BOVAG lid ook geschouwd op de kwaliteit van de dienstverlenging, omgang met de klant, het serviceniveau en bovenal het naleven van de Algemene BOVAG voorwaarden en de communicatie hiervan. De Algemene Voorwaarden BOVAG Verhuurbedrijven kunt u hier downloaden .

Is Shortleasevoordeel.nl actief op het gebied van Duurzaam Ondernemen?

Wij proberen ons steentje bij te dragen aan een goed milieu. Bij aanschaf van onze voertuigen letten wij op de energie labels en de CO2 uitstoot. Ook proberen wij onze haal- en brengservice zo efficiënt mogelijk in te zetten om een zo laag mogelijke CO2 uitstoot te realiseren en proberen wij buiten de spitstijden onze auto’s af te leveren. Tevens maken wij zoveel mogelijk gebruik van biologisch afbreekbare reinigingsmiddelen en voldoen wij met onze werkplaats aan alle actuele milieueisen. O.a. met betrekking tot afvoer van materialen  en vervangen onderdelen. 

Is Shortleasevoordeel actief op het gebied van MVO?

Wij zijn actief op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Zo hebben wij diverse verenigingen waar wij tegen gereduceerde tarieven voertuigen inzetten bij kinderkampen of vervoer van uitwedstrijden. Daarnaast zetten wij elk jaar voertuigen in voor de  ROPA – run en  SGO Run van  Albert Schweitzerziekenhuis. Ook zijn wij actief op het gebied van lotenverkoop voor Stichting ORAZ van het Albert Schweitzerziekenhuis en doen wij jaarlijks een schenking aan het Sophia Kinderziekenhuis te Rotterdam. 

Voor onze personeelsleden proberen wij een zo goed mogelijk werkklimaat te creëren en een flexibele werkgever te zijn. Al onze medewerkers zijn dan ook al jaren in dienst, het personeelsverloop is minimaal. Al onze medewerkers hebben naar u als klant dan ook een flexibele instelling en hebben een bovengemiddelde persoonlijke betrokkenheid. Het is voor onze medewerkers  dan ook de uitdaging om u zo volledig mogelijk invulling te geven aan uw wensen. Onze medewerkers proberen samen met u  een zo groot mogelijk voordeel te behalen bij invulling van uw mobiliteitsbehoefte. Uw vervoer is onze uitdaging! 

Welke documenten ontvang ik bij aflevering van mijn shortleaseauto?

In iedere door ons afgeleverde shortlease auto bevindt zich in het dashboardkastje een informatiemap. In deze informatiemap vindt u een kopie kentekenbewijs, de originele groene kaart, een handleiding wat te doen bij calamiteiten, (indien van toepassing) APK rapport, origineel schadeformulier en een visitekaartje met onze contactgegevens.

Daarnaast leveren wij onze auto’s af inclusief instructieboekje waar u een complete handleiding in vindt. Voor aflevering wordt deze mag op volledigheid gecontroleerd door onze medewerkers.

Hoe weet ik wanneer mijn shortleaseauto onderhoud nodig heeft?

In iedere door ons afgeleverde shortleaseauto bevindt zich een onderhoudskaartje. Hierop kunt u zien wanneer uw auto het voor het laatste onderhoud heeft gehad, wanneer de APK datum vervalt en wanneer de auto het volgende onderhoud nodig heeft. Inclusief het soort beurt. Daarnaast bevindt zich in het dashboardkastje een onderhoudsboekje. 

Hoe regel ik het onderhoud van mijn shortleaseauto?

Wij raden u aan om enkele weken voordat de auto onderhoud nodig heeft contact op te nemen met onze medewerkers. In overleg met onze medewerkers zal de afspraak gemaakt worden en eventueel vervangend vervoer geregeld worden.

Mochten er bijzonderheden aan de auto zijn ontstaan dan vernemen wij het graag ook tijdig zodat wij hier aandacht aan kunnen besteden bij het uitvoeren van het periodieke onderhoud. 

Mag ik met mijn shortleaseauto naar het buitenland?

Als u met uw shortleaseauto naar het buitenland wilt reizen dient u ten aller tijden vooraf toestemming te vragen aan onze medewerkers. Deze toestemming wordt uitsluitend schriftelijk verleend.

Om vervelende situaties te voorkomen stemmen wij dit graag vooraf met u af. Niet alle landen zijn namelijk verzekerd of zonder risico. Wij voorkomen bijvoorbeeld ook graag dat u zonder de juiste documenten reist of dat u in het buitenland reist zonder dat u aan bepaalde voertuigeisen voldoet. Zoals bijvoorbeeld winterbanden of aanwezigheid van brandblusser, noodhesjes, gevarendriehoek etc. etc. Per land kunnen onze medewerkers u informeren over de benodigde verplichte attributen.

Wanneer u weet dat u met uw shortlease auto naar het buitenland gaat reizen adviseren wij dit ruim op tijd te melden, zodat er voldoende gelegenheid is om zorg te dragen voor de juiste attributen. En zodat u ontspannen en uitgerust aan uw reis kunt beginnen.

Contact

Shortleasevoordeel.nl
Molenvliet 69
3335 LH Zwijndrecht

Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 8.30 – 17.30 uur

is onderdeel van DRECHSTEDEN

Offerteformulier

Offerte

Bel mij terug (binnen 24 uur)

Bel terug